۲۳/۰۳/۱۴۰۰

زیرنویس پارسی فیلم Infinite (2021)

 زیرنویس فارسی فیلم بی نهایت (۲۰۲۱)

هماهنگ با نسخه های Web-Dl

زیرنویس از میثم ططری

نسخۀ بلوری افزون شد

سرور تارنگار: دریافت

از تارنگار Subscene: 
نسخۀ Web-Dl: دریافت
نسخۀ Blu-Ray: دریافت

از تارنگار OpenSubtitles:
نسخۀ Web-Dl: دریافت
نسخۀ Blu-Ray: دریافت

۱ نظر:

  1. فیلم دربارۀ تناسخ است. باوری که فیلسوفان هند باستان آن را پروریده نامش سَمسارا گذاشتند و فیثاغورس (پیتاگوراس) در سفرش به هند، این انگاره را از آنها گرفته و به اروپا برد. کسانی که به این جستار دلبستگی دارند، این نپیگ ها را نیز بخوانند:
    مانند شیخ الرئیس پورسینا در فصل هفدهم از نمط هشتم نپیگ «الاشارات و التنبیهات» تناسخ را از دید عقلی مردود دانسته و سخن سودمندی در رد آن آورده است. صدرالدین شیرازی در باب هشتم از سَفَر نفس در نپیگ «أسفار الأربعه» (پوشینه 9)، و نیز در «المبدء و المعاد» و «الشواهد الربوبیة»، شیخ شهاب الدین سهروردی در مقالۀ پنجم از نپیگ «حمکۀ الإشراق»، شارح کتاب یعنی قطب الدین شیرازی سخن سهروردی را در شرح حکمة الإشراق ضمن «المقالة الخامسة فی بیان التناسخ»، تایید و توضیح می دهد. متکلم نامدار، عبدالرزاق لاهیجی در نپیگ «گوهر مراد» نیز برهانی بر رد تناسخ آورده است. جستاری که بخشی از فیلم «بی نهایت» پیرامون آن می چرخد، دانش ها و مهارت ها و آگاهی هایی است که افراد تناسخ یافته از زندگی های پیشینِ خود در یاد دارند، که البته در نپیگ هایی نمارش شده، فرزانگان ایرانی به این جستار اشاره کرده و بر رد تناسخ، آن را برهان خود قرار می دهند که اگر تناسخ می بودی یک کودک زاده شده نیازی به آموختن نداشت و دانش های زندگی پیشینِ خود را یکسره به یاد می داشت.
    بیندیشید که در یک رویداد مانند رویداد هیروشیما و ناکازاکی هزاران تن کشته می شوند. با این روی، برپایۀ انگارۀ تناسخ، نیاز می آید که ناگهان هزاران کودک در شکم مادرانِ خود پدید آیند تا روان مردگان در آنان بدمد. چنین چیزی شدنی نیست، و به گفتۀ پورسینای دانا دو روان در یک تن نشاید.

    در این باره به خواندن «بقاء نفس و بطلان تناسخ» از علامه مصطفی حسینی طباطبایی باریاب شوید.

    پاسخحذف